Tutup Buku Lama

Setelah sekian lama menyepi dalam dunia blogging, akhirnya baru hari ini aku mengumpul kekuatan untuk meneruskan semula karya penulisan yang telah lama aku tinggalkan. Betapa sukarnya untuk mendapatkan mood berkarya.

Bermula dari titik hitam yang telah menjadi sejarah dalam hidupku. Tidak pernah kulupakan apa, siapa terlibat dan bagaimana sehingga berakhirnya rumahtanggaku.

Orang kata Move On, mudah diungkapkan tetapi sukar dilakukan. Namun aku tidak menggunakan cara merosakkan diri untuk melegakan stress yang aku hadapi. Aku bersukan dan berlari untuk menghilangkan masalah, walaupun ianya sementara.

Dikala aku kemurungan mengimbas kembali apa yang telah berlaku. Ianya membuatkan aku tidak boleh tidur sepanjang malam. Aku cuba menyibukkan diri dengan kerja di pejabat agar tidak memikirkan masalah. Tetapi apabila masa kerja tamat, secara sendirinya aku kembali memikirkan masalah itu.

Aku berlari, jogging selepas kerja untuk memastikan yang aku betul² penat apabila balik ke rumah. Dengan harapan, aku dapat tidur dengan nyenyak setelah keletihan berlari. Alhamdulillah, ianya berhasil dan aku bersyukur kehadrat Illahi kerana telah memelihara aku dari perkara² yang merosakkan diri.

Masa itu sebagai pengubat, setelah sekian lama baru aku dapat menyesuaikan diri dari berkeluarga membujang kembali. Apa yang penting, solat 5 waktu ditinggal jangan. Bermohon dan berdoalah, kerana hanya padaNya untuk kita memohon.

Bermula dari aktiviti berlari, aku mula mendapat ramai kawan. Fitness aku semakin baik, kerana bersukan. Terima kasih Mak kerana banyak memberi sokongan pada saya walaupun hanya dari jarak jauh. I Love U so much.

Advertisements
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Advertisements
%d bloggers like this: