6 Pagi

3 minggu adalah suatu percutian yang boleh dikatakan agak panjang. Namun apabila terlalu banyak sangat program, 3 minggu bagaikan tidak cukup masa. Begitulah yang berlaku padaku, cuti yang ada memang sarat dengan program.

Hari kedua aku pergi melawat kawan iaitu Khairul & Niena, both of them husband and wife. Sempena kepulanganku yang sementara, mereka menjemput aku datang ke rumah untuk makan malam.

Layanan terbaik, masakan yang enak-enak belaka. Apa yang best, Satay Haji Samuri pun ada. Macam parti pun ada, tapi tetamunya aku seorang. Sambil makan, kami berbual bertukar-tukar cerita. Sampai ler jam 2 pagi, Niena masuk tidur. Maka Khairul dan aku sembang bermacam-macam cerita.

Bermula dari cerita aku di UK, sampai ler cerita opis, sampai ler cerita politik semasa. Entah apa yang kami sembangkan, sampai la tak sedar jam masuk ke 6 pagi. Mata si kawan dah merah-merah, aku pun beredar untuk balik ke rumah.

Masa mencemburui perbualan rancak kami, namun si kawan perlu ke tempat kerja.

Leave a Reply

