Lepak at Mamak

Dalam banyak-banyak perkara yang dah lama terfikir nak buat ialah lepak di kedai mamak. Sambil menikmati teh tarik dan bersembang dengan member a.k.a kawan la tu. Tanpa menunggu masa yang lama malam itu juga terus aku hubungi member rapat yang selalu aku ajak keluar minum bersama iaitu Dol (bukan nama sebenar).

Akhirnya dapat juga aku menikmati minuman kegemaran aku iaitu Nescafe Ais. Teh tarik memang aku tak minum kerana rasanya dan mempunyai gejala pelik apabila aku meminumnya. Jantung bekerja dengan begitu pantas, mungkin kerana chemical yang ada padanya.

Tempat lepak default kami ialah al-Azwath, tempat yang suatu ketika dahulu begitu meriah kini agak hambar. Mungkin kerana servis yang lambat dan makanan yang kurang sedap. Tidak seperti dahulu, meja sentiasa penuh dengan pelanggan. Lebih-lebih lagi apabila ada tayangan bola EPL.

Banyak cerita yang diutarakan, apabila aku yang bercerita memang cerita berkenaan life aku di UK. Apabila Dol bercerita, memang berkenaan life work di tempat kerja lama. Macam-macam yang telah berlaku sepanjang ketiadaanku. Kadang-kadang rasa beruntung pun ada kerana aku tidak melalui apa yang Dol lalui.

Sembang punya sembang, tanpa disedari jam sudah menunjukkan 4 pagi. Kalau ikutkan aku, mahu jer aku layan sampai ke 6 pagi. Tapi si kawan seorang ni mata sampai terpaksa tahan dengan batang mancis. Heheh..

Masih ada banyak masa lagi untuk lepas di kedai mamak. This is just a beginning.

Leave a Reply

