Kisah 1 Jun 2013

Sudah lama saya tidak menjenguk blog ku yang dipenuhi sarang labah-labah. Baru hari ni saya dapat menjenguk setelah penat lelah bekerja. Sejak dapat kerja sebagai tukang masak di sebuah cafe Malaysian di Glasgow ni, blog ku semangkin terpinggir.

Mana tidaknya, start kerja saja 6pm dan tamat jam 10pm. Itu pun belum termasuk closing, cleaning dan apa semua. Tunggu bas untuk balik rumah, selalu akan sampai rumah sekitar jam 11pm ke atas. Bila balik saja dah penat, tak ada masa nak buka laptop.

Pagi pula kena bersiap untuk menghantar Umair ke nursery pada jam 9am dan balik jam 3pm. Begitulah seharian, kecuali khamis dan jumaat dimana saya akan jaga Umair seharian sementara menunggu mama Umair balik.

Kisah 1 Jun 2013 yang saya akan ceritakan mungkin akan membuatkan blog ku semakin usang. Kerana pada tarikh ini, saya baru saja mendapat kerja baru untuk awal pagi sebagai Cleaner. Kerja seawal jam 6am sehingga 9am dan ditambah kerja sebagai tukang masak pada sebelah malamnya. Huhu.. bertambah sibuk lagi nampaknya.

Alhamdulillah, semoga rezeki saya bertambah hendaknya. Pada tarikh ini jatuhnya Harijadi Ibuku. Mungkin ada kaitan agaknya. Hehehe..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: