New TV in da House

Setelah lama menghitung hari, barang yang dibeli sampai juga akhirnya. Hasil tangkapan semasa “Boxing Day” yang lepas, saya dan isteri membeli sebuah TV baru bagi menggantikan TV di rumah yang telah pun uzur.

TV adalah brand LG, dilengkapi dengan fungsi SMART membolehkan surfing internet, ia juga mempunyai fungsi 3D secara “Active”. Namun 3D Goggle terpaksa dibeli secara berasingan. Apa yang best saiznya ialah 50 inci, dan sudah pasti ianya Full HD (1080p).

Umair New TV

PLASMA??? kenapa bukan LED??? Ramai yang pasti rasakan LED adalah terbaik dari semua segi. Namun setelah saya mengkaji secara lebih mendalam, sampai nak muntah. Ada PRO dan CON setiap teknologi yang ada, baik ianya LCD, LED mahupun PLASMA.

Penyelidikan yang dibuat membuatkan saya memilih PLASMA berbanding LED. Mengapa saya memilih PLASMA? Saya akan tulis mengenainya di dalam artikel blog saya yang akan datang.

So far, saya berpuas hati dengan kualiti gambar dan anak saya Umair tidak akan duduk terlalu dekat untuk menonton rancangan kegemarannya. Cuma apa yang dirisaukan ialah Umair suka menolak-nolak TV baru. Jatuh nanti tak pasal jer.

1 Comment (+add yours?)

  1. © Aly Rd™ (@alyrds)
    Jan 10, 2013 @ 09:00:56

    fuyoo~~~…. 50″ tuuu……. theme pun tukar sudah. yes!!!! PLASMA adalah lebih baik dari LED ……… sebenarnya LCD kan?! keke……. terutama yang mempunyai anak² yang aktif!

    Reply

Leave a Reply

