1st Day at Janda Baik

Buat pertama kalinya saya sampai ke Janda Baik. Bukan ler datang ke sini nak makan angin, tapi atas urusan kerja. Sanggar kerja jabatan pada tahun ini ialah Air Tenang, Janda Baik.

Kebanyakan kakitangan lain menaiki kenderaan sendiri manakala aku pula menaiki bas yang disediakan. Kami bertolak dari PPUKM sekitar jam 11am dan sampai ke Janda Baik dalam jam 1pm.

Sampai sahaja di sana kami semua makan tengah hari yang telah disediakan. Lauk ayam masak kurma, paru, telur dadar menjadi santapan kami. Saya siap tambah 2x sedap punya pasal.

Oleh kerana aktiviti Sanggar Kerja akan dimulakan pada sebelah malam, maka kami memulakan aktiviti bebas. Pertama sekali kami pergi mencari sungai kerana itulah yang dicari oleh semua orang. Ada yang buat khemah dan pasang unggun api, ada yang mandi sungai dan ada yang memancing.

Saya pula tidak turun mandi sekali kerana tiada seluar mandi. So, saya cuma jadi pemerhati dan snap gambar.

Leave a Reply

