Access Point UPDS

Setelah sekian lama menunggu, akhirnya pihak URK pasang juga Access Point (AP) seperti yang diminta. Banyak betul karenah dengan bermacam-macam alasan yang diberikan, seperti biasa la kalau dah namanya kontraktor Melayu memang tunggu sampai “Layu” ler.

Bermula dari karenah mengisi borang yang menjadi salah satu prosedur, apabila diminta borang yang tersebut? Rupanya takder pun borang seperti yang diperkatakan. Maka bermulalah prosedur tendang “bola”, kejap sana kejap sini.

Anak Buah suruh tanya Boss, bila ditanya Boss suruh Anak Buah. Memang macam bola aku dibuatnya. Last sekali aku panggil kedua-duanya duduk depan aku dengan Boss aku sekali menjadi saksi. Barulah menjadi, Boss URK pun mengarahkan supaya pasang sekiranya ada lebih dan memang ada lebih pun.

Masuk pula part menunggu. Entah bila la kontraktor URK ni nak pasang, tunggu punya tunggu tak juga kunjung tiba. Bila ditanya kenapa lambat alasannya ada kerja di klinik dan wad. So, sabar jer la buat sementara kerja mereka selesai.

Kerja di klinik dan wad dah selesai tapi part tempat aku (UPDS) masih belum dimulakan. Aku pula yang kena follow-up dengan mereka nih. Bila ditanya, kontraktor tidak dapat datang, kontraktor tidak dapat dihubungi. What a lame answer la bro..

Entah berapa kali reminder, teguran, sindiran, lansi’an’, dan bermacam-macam lagi ‘an’ kat belakang, barulah AP tu dipasang. Itu pun ada juga lewatnya apabila dijanjikan Jumaat petang minggu lepas, tetapi Khamis minggu ni baru nak mula pasang.

Bila dipasang AP tu macam perli pun ada, siap pasang AP betul-betul di atas partition aku duduk ni. Takper la, janji signal paling power aku terima. Cuma risau ler pulak dengan gelombang radiasi nih, harap-harap takder apa-apa.

Leave a Reply

