Daging Bakar Lazat

Saya sekeluarga bersama keluarga mertua pergi makan daging bakar yang menjadi igauan keluarga mertuaku. Entah apa yang sedap sangat, tempat yang jauh pun kami pi gak (pelat utara). So, kami pun plan pergi dengan 2 kereta.

Saya, wife, Umair dan Ihsan (adik ipar) satu kereta, manakala ibu dan bapa mertuaku bersama Sufi (adik ipar) pergi dengan satu kereta lagi. Oleh kerana our pilot yang pernah bawa kami ke tempat tu kini berada di Seremban, maka aku sebagai driver kena la cari jalan sendiri untuk ke sana.

Sedang kami bersiap, ibu dan bapa mertuaku sudah bertolak lebih awal. Memang dia tak boleh lambat-lambat atau tunggu orang. Aku pula lewat sebab nak siapkan barang-barang Umair. Siap semuanya, kami pun bertolak secara solo kerana sebuah lagi kereta dah bertolak awal.

Aku yang kurang mahir dengan jalan kawasan Dato’ Keramat terpaksa menggunakan bantuan GPS yang ada di dalam Smartphone ku. Alhamdulillah, tanpa sebarang masalah kami sampai ke destinasi yang dituju malah kami sampai terlebih dahulu daripada ibu dan bapa mertuaku.

Sampai sahaja isteriku memesan kerang bakar, lidah bakar, daging bakar, tomyam, pulut mangga dan beberapa lagi lauk lain. Daging dan lidah bakar adalah menu wajib, sebab itulah yang dicari.

Apa yang best sekali, ini kira kali ketiga aku datang dan baru hari ni aku tau nama tempat ni Hah TomYam. Sebelum ni aku datang tau makan ja, datang sini pun biras aku yang bawa. Kali ni aku drive sendiri, datang sendiri, cari jalan sendiri.

Lepas ni aku kira expert la jalan ke Hah TomYam, kalau mertuaku aku mengidam Daging Bakar or Lidah Bakar kat Dato’ Keramat ni boleh ler aku tunjukkan jalan. Heheh..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: