Captain America or Malaysia vs Singapura (Pra-Kelayakan Piala Dunia 2014) ?

Nak tengok wayang atau tengok bola kat stadium? Susah juga hendak buat keputusan kerana kedua-dua tiket ada. Dua-dua dapat free, tiket wayang “Captain America” pun ada. Tiket bola “Malaysia vs Singapura” pun ada.

Pilihan perlu dibuat, tak boleh berada di dua tempat dalam satu masa. Lainlah kalau aku boleh buat Kagebunshin no-jutsu macam cerita anime Naruto tu. So dengan paksa rela, aku buat keputusan untuk tengok wayang “Captain America” yang berlangsung pada jam 7pm.

Dengan harapan wayang tamat pada jam 9pm dan aku sempat ke kedai mamak untuk menyaksikan perlawanan bola sepak selepas itu. Seperti dalam jangkaan, saya memang sempat menonton wayang dan sempat juga menonton perlawanan bola sepak dalam satu malam.

Cerita “Captain America” pada pengamatan saya boleh dapat 3.5 out of 5. Kenapa? Bukan ler tak best, tapi macam climax cerita tu takder. Climax cerita memang ada cuma tak sampai seperti yang aku expect. Rasa cam mendatar jer jalan ceritanya.

Nak cerita banyak-banyak pun tak guna. Kena tengok cerita tu sendiri baru tahu. So, lepas habis tengok wayang aku ke kedai mamak untuk melihat perlawanan bola pula. Semasa aku tengok perlawanan bola, Malaysia leading 1-0. Perlawanan bola nampaknya agak menarik.

Aku pun order la teh-o ais dan nasi goreng ayam. Sedang tunggu makanan dan minuman aku sampai, tetiba Singapura dah jaring satu gol. Penyokong Malaysia yang ada di kedai mamak menjerit tanda tidak puas hati dan marah.

Tiba-tiba aku rasa perlawanan bola jadi tidak seronok dan sampai saja minuman yang dipesan, tawar pula rasanya. Apa la, potong stim betul. Tengok jer la perlawanan bola tu dengan harapan dapat ler Safee Sali jaringkan gol sekali lagi, sebab nak harap player lain cam tak bersemangat jer.

Dah masuk masa kecederaan, tambahan 5 minit diberikan ada gaya macam hendak gol. Tapi sayangnya, nak harap hero seorang (Safee Sali) memang tak dapat la. Bola bukannya one man show, kena berpasukan. Tapi ahli pasukan lain pula tak bermain macam Safee Sali. Nak buat macam mana, setiap orang ada keistimewaan masing-masing.

Malaysia akhirnya seri dengan Singapura. Walaupun seri, perbezaan agregat 2 mata kepada Singapura menyebabkan Malaysia tidak layak untuk ke pusingan seterusnya. Akhirnya kedua-dua wayang cerita dan wayang bola aku dah tengok.

So, dua-dua aku dapat tengok. Wayang “Captain America” selesai, Wayang “Malaysia vs Singapura” pun selesai. Harap-harap Malaysia akan ada improvement lagi dimasa akan datang.

1 Comment (+add yours?)

  1. abu idris
    Jul 29, 2011 @ 15:34:06

    arrayah.info – Kebencian Kaum Kafir Terhadap Islam Hingga Ke Padang Bola

    Reply

Leave a Reply

