Mat Salleh Makan Durian

Sekarang musim durian, macam-macam jenis durian yang ada. Durian Kampung, D24, D99, D101 dan bermacam-macam jenis ‘D’ lagi yang ada di pasaran termasuklah durian yang diimport dari Thailand.

Aku pun salah seorang penggemar durian, tapi bukanlah fanatik sampai mengidam. Jumpa saja durian terus beli, bukanlah sifatku. Kalau ada makan, kalau bukan musim, tak kisah pun kalau takder.

Aku takderlah macam salah seorang officemate aku yang mengidam buah rambai, sampai ke Sabah cari buah Rambai. Takder buah Rambai siap beli pokok Rambai, entah berapa tahun pulak nak tunggu berbuah.

Semasa aku pergi ke Chow Kit, ada la beberapa gerai yang menjual durian. So, ada la beberapa gerai yang menyediakan tempat duduk untuk kita makan durian sekali. Sedang membelek durian, maka terlihatlah seorang pelancong sedang menikmati duriannya.

Seronok pula tengok mat salleh ni makan durian, kusyuk sambil dia membelek-belek handsetnya. Solo pulak tue, tak nampak pula partner dia kat mana-mana. Mungkin ada la di sekitar, sebab tue dia belek-belek SMS agaknya.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: