Jogging

Jogging untuk kesihatan badan. Itulah moto yang mudah untuk aku ungkapkan. Since dah lama aku tidak bersukan sejak kahwin, elok juga sekiranya aku bersukan untuk menjaga kesihatan. Walaupun aku tidak merokok, senaman juga perlu.

Petang tadi aku dah mula berjogging selepas office hour. Pusing keliling di Taman Tasik Permaisuri sebanyak 2 round dalam masa 30 minit cukup memenatkan. Aku berjogging non-stop sampai la cukup 2 round. Kiranya stamina aku masih kuat lagi, walaupun dah lama tinggalkan gym.

Nak masuk gym semula tak mampu, sebab yuran mahal. So, jogging kat taman pun dah kira Ok. Kalau ada rezeki lebih baru la masuk gym semula. Permulaan yang bagus tapi ending pulak kurang bagus.

Apabila saya balik semula ke pejabat untuk minum air di pantry, mesin air bertapis pulak rosak. Kurang asam betul, dah la tengah haus nih. Kalau tahu awal-awal baik beli 100 Plus semasa lalu depan cafe. Nasib baik la ada ais batu, campur la dengan air panas. Nikmat dapat minum air. Esok jogging lagi kalau cuaca mengizinkan.

Leave a Reply

