My Boss Car Breakdown

Semasa henda balik, tiba-tiba dapat panggilan daripada Boss saya. Beliau meminta bantuan kerana masalah kereta yang tiba-tiba breakdown di persimpangan lampu isyarat berdekatan dengan Balai Bomba, Bandar Tun Razak.

Saya, Dol, Zaki dan Rashidee ke tempat kejadian untuk menghulurkan bantuan. Berbagai teori dikemukakan di kalangan kami tetapi tiada satu yang pasti. Last result, kami cadangkan beliau ke bengkel kereta di hujung simpang sebelum ke Taman Connought.

Setelah menolak kereta Viva yaang comel tu, kereta berjaya dihidupkan dan boss saya terus ke bengkel yang disarankan. Sampai di sana mekanik menyatakan ianya berpunca daripada bateri kereta. Tapi yang hairannya kenapa berhenti secara tiba-tiba? Malas nak fikir panjang, saya bukanlah mekanik cuma juruteknik sahaja. Kalau bangkang, nanti dia kata “Aku mekanik ka, engkau mekanik?”. Satu hal pulak nanti.

Leave a Reply

