Hujan

Hujan.. siapa yang tak kenal hujan. Bukan artis kumpulan Hujan, tapi hujan yang turun dari langit tu la. Hujan membawa rahmat sekalian alam. Dikala Kuala Lumpur dilanda jerebu dan panas yang hampir mencapai tahap el nino. Hujan turun meredakan kepanasan dan jerebu.

Hujan juga boleh membawa malapetaka sekiranya ianya adalah bala dan bukan rahmat. Hujan yang turun boleh menjadi banjir yang tiada siapa boleh menghalang kemaraannya. Biarpun terowong SMART di Kuala Lumpur pernah dikatakan boleh mengelakkan bandaraya Kuala Lumpur daripada banjir, namun hakikatnya ianya pernah gagal mengelakkan banjir. Sehingga menyebabkan kerosakan kepada bangunan dan kenderaan.

Akan tetapi dalam kes saya ni, hujan menyebabkan perjalanan untuk saya balik ke rumah selepas kerja tergendala. Ini kerana sebagai penunggang motorsikal berkuasa kecil, agak merbahaya dan risikonya juga tinggi. Ditambah pula dengan kondisi tayar motorsikal yang telah haus bunganya.

Setiap petang saja hujan, lama pulak tu. Nak buat macam mana, kena la tunggu di pejabat sampai hujan reda. Tapi kalau dah hari-hari hujan pun masalah juga. Orang kat rumah tak pernah nak faham. Apa boleh buat, sabar jer la.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: