Sunyi dan Sepi

Hari yang tidak seronok kualami tatkala Isnin adalah permulaan bagi hari bekerja. Tiada mood untuk bekerja, buat apa-apa kerja pun serba tak kena. Rasa tanggungjawab untuk bekerja langsung padam serta-merta.

Pejabat yang kebiasaannya ramai pekerja, tiba-tiba kelihatan sedikit sekali. Ramainya kakitangan ambil cuti, rasanya cuti sekolah baru saja habis. Tapi ramai atau tidak bukanlah masalahnya. Cuma aku rasa sangat sunyi dan sepi, tiba-tiba aku rasa jiwa merudum.

Bosan melampau, main game pun tidak rasa seronoknya. Hendak keluar merayau? Tidak ada hala tuju. Hendak balik awal? Tengah hari pun tak masuk lagi. Apa saja kerja yang aku cuba buat, ada saja yang tidak kena.

Ingtakan aku saja rasa macam tu, rupanya kawanku Dol juga berasa perkara yang sama. Tapi entah la, mungkin sebab Blue Monday kot. Tapi aku tak rasa macam Blue Monday, cuma perasaan yang tidak sepertinya. Hati ini terasa sunyi dan sepi..

Leave a Reply

