Saman Habis Bayar

Alhamdulillah syukur, akhirnya dapat juga aku selesaikan semua saman yang telah lama tertunggak. Bila nak bayar saman jer, apa yang paling tak suka ialah kena beratur panjang. Balai Polis cawangan Trafik sahaja pulak tue. Balai Polis lain tak boleh ker?.

So, option lain ialah membuat bayaran secara online melalui MyEG. Penat nak tunggu website yang asyik down, server problem la, maintenance la dan bermacam-macam lagi. Lebih kurang hampir jam 2am baru saya dapat access ker MyEG nih.

Saman sejak dari tahun 2005 sehinggalah 2010, akan tetapi in total cuma ada 4 saman sahaja. Walaupun saman ada 4 sahaja tetapi jika dijumlahkan kesemuanya bersamaan dengan RM780 sahaja. Memandangkan ada diskaun 50% setelah dipanjangkan sehingga 10 Mac 2010, saya cuma perlu bayar RM408 sahaja. RM8 adalah servis charge kerana membuat bayaran secara online.

Lepas ni, saya tidak perlu risau sekiranya nama saya di senarai hitam. Tapi apa yang risau ialah, duit makan bulan ini terpaksa potong separuh. Semua kerana nak bayar saman punya pasal.

Leave a Reply

