Esok Cuti

Esok Cuti Am bagi seluruh Malaysia, ini kerana Malaysia telah berjaya mengalahkan Indonesia di dalam perlawanan Bola Sepak Piala Suzuki dengan pungutan mata. Walaupun kalah 2-1 kepada Indonesia di tempat lawan, tetapi lebihan mata membuat Malaysia dinobatkan sebagai juara.

Pada mulanya memang aku tidak percaya, betul ker cuti? Wife saya yang memberitahu bahawa Najib mengumumkan cuti. Saya dengan nada bersahaja “Oowwhh, yeker cuti”, sebab ingatkan wife saya hanya bergurau.

Apabila sampai di pejabat, kecoh mengenai cuti. Semua staff di pejabat sibuk bercerita mengenai kemenangan bola dan cutiyang diumumkan. Di dalam facebook juga sibuk bercerita mengenai bola dan cuti. Barulah saya percaya bahawa esok adalah cuti. Selamat bercuti.

Leave a Reply

