Handset Baru My Mother-in-Law

Tengah hari tadi saya dan wife ke The Mines untuk makan tengah hari. Lunch hour la katakan, lepas makan tengah kami ke kedai handset untuk membeli handset baru buat Ibu Mertuaku. Hadiah dari anak dan menantu, kami kumpul duit bersama untuk dihadiahkan kepadanya.

Aku pun kurang pasti siapa punya idea nak hadiahkan handset baru ni. My wife said “Handphone mama dah lama, so nak tukar yang baru. Kasihan…”. Sebelum dia ke Penang biar la ada handset yang elok sikit, sebab lepas nie dia akan bekerja di cafe, USM. Dalam hatiku berkata “Oowwhh, yelah. Ingatkan hadiah untuk birthday” Sebab birthday dah lepas rasanya.

Tapi bila kulihat, handset lamanya masih cantik. Kenapa nak ditukar dengan yang baru? Kalau dibandingkan dengan aku, handset aku jauh lebih uzur rupanya. Sungguh-sungguh kasihan baik dari paras rupa dan fungsi yang ada pada handset ini. Kalau ikutkan, handset yang aku pakai ni bukan aku punya, pinjam sahaja buat sementara dari adik ipar.

So, back to the story. Kami singgah disebuah stall di dalam The Mines yang menjual handset, objektif utama ialah handset Nokia yang berwarna pink. So, ada la beberapa model yang berkaitan iaitu C3, 7230 dan 2690. Setelah puas membandingkan harga dan mengikut citarasa ibu mertuaku, akhirnya Nokia 7230 menjadi pilihan.

2 Comments (+add yours?)

  1. Saiful
    Dec 27, 2010 @ 01:40:52

    Saya baru sahaja sambar Nokia C3 pink sebagai hadiah birthday ny wife…

    Reply

Leave a Reply

