Cerita Tentang Sun Glass

Al-kisah maka tersebutlah kisah di mana ketika saya sedang memandu kereta bersama wife dan Umair, seperti biasa Umair akan mencapai apa sahaja barang yang dikehendakinya.

Salah satunya ialah Sun Glass mamanya. “Umair sun glass mama jangan buat main, mahal ni” wife saya berkata kepada Umair. Saya pula secara spontan bertanya. Kepada isteri saya

Me : Apa beza Sun Glass ni. Semua sama jer

My Wife : Bezanya yang mahal bagus kualitinya, cantik, menarik, ko memang de’bom

Me : Ala, fungsi utamanya kan menapis haba, tak silau dan UV protect. Semua sun glass ada semua tu

My Wife : Sun Glass tu macam kereta la, ada Proton, Honda dan Ferrari.

Me : Oowwhh, yeker. Kalau sun glass macam Ferrari tu berapa harganya dan brand apa?

My Wife : Kalau Ferrari tue macam brand Dior, (dan ada beberapa lagi aku tak ingat namanya) harga seribu lebih.

Me : Ooooo, kalau macam Honda pulak?

My Wife : Kalau macam Honda tu  macam yang dia pakai sekarang brand Elle yang harganya 5 ratus lebih. Tapi sebab ada diskaun 50% jadila RM250 ++.

Me : Kalau macam Proton macam mana pulak?

My Wife : Proton pulak yang sun glass seratus lebih. (Brand dia tak sebut)

Pada saya la, kalau Honda ada diskaun 50% macam sun glass Elle nie. Ok la jugak, tapi memang tidak mungkin la jawabnya. Mana ada diskaun begitu banyak. Perbandingan macam tu, macam tak boleh pakai. Sebabnya, kereta dibezakan oleh kapasiti dan kekuatan enjinnya secara general. Belum lagi dibezakan dengan hybrid dan conventional.

Sun glass dibezakan oleh apa? Kalau sun glass tu ada something lain dari sun glass yang lain takper la jugak. Contohnya, boleh x-ray ker view boleh tembus dinding ker atau boleh zoom-in or zoom-out ikut suka si pemakai lain la cerita kan.

Tapi ini hanya pandangan saya sahaja, apa pun ini hanya perbualan kosong antara saya dan isteri semasa di dalam kereta.

Leave a Reply

