My EOS50D Keep Alive

Pada hari ini aku mendapat berita baik dari Canon Service Centre. Kamera saya yang dibaiki tempoh hari telah pun siap. Tanpa banyak bicara saya terus ke Canon Service Centre di Peremba Square untuk mengambilnya. Sampai di sana saya sedang menunggu giliran untuk dipanggil.

Apabila tiba giliran saya, voucher saya hulurkan dan pekerja Canon terus mengambil kamera saya untuk saya cuba dan uji. Warranti selama 3 bulan diberikan dari tarikh sekiranya terdapat apa-apa masalah kecuali sekiranya ianya disebabkan fungus atau kecuaian pengguna.

Selepas berpuas hati, RM808.00 saya hulurkan untuk bayaran tersebut. Apa yang dibuat oleh Canon ialah menukarkan CMOS sensor yang baru. Disebabkan “Error 70” seperti ini sangat jarang berlaku, pihak Canon mengatakan saya adalah pengguna EOS50D yang pertama dapat error macam ni. Hohoho, bunyinya macam saya menang Jackpot. Padahal kalau boleh sesiapa pun tak mahu kena macam ni.

Mulai hari ini, kamera saya sudah boleh beraksi semula seperti biasa. My EOS50D rock bebeh!!

Leave a Reply

