Balik Penang

Hari ini saya dengan sekeluarga dan juga keluarga mertua balik Penang. Ini kerana segala perbelanjaan tol dan petrol pergi dan balik dari KL ke Penang ditanggung beres oleh ibu mertuaku. Kalau tidak, memang saya tak balik la. Sebab duit dah banyak habis bayar bil bulan lepas.

Untuk menjimatkan kos yang sedia ada, maka kereta Wira saya la menjadi kenderaan untuk ke Penang. Seramai 6 orang dimuatkan ke dalamnya. Saya, isteri, Umair, Afiq (biras), Nono (adik ipar) dan abah (bapa mertua) balik ke Penang pada waktu malam kerana cuaca yang agak sejuk.

Perjalanan kami ke Penang adalah dalam keadaan santai kerana tidak perlu tergesa-gesa ditambah pula dengan kapasiti yang sememangnya penuh dengan muatan baik dari segi tempat duduk mahupun boot ruang barang di belakang. Perjalanan kami lancar sepanjang perjalanan tiada kesesakan di sepanjang highway PLUS.

Kami selamat sampai di Penang lebih kurang jam 1am. Nampaknya Wira saya telah berjasa pada kali ini. Hhmmm…

Leave a Reply

