60km/j Sahaja

Kelajuan motorsikal yang saya bawa pada hari ini hanyalah 60km/j sahaja. Saja nak test berapa lama jarak dan masa perjalanan saya dari rumah ke tempat kerja. Memandangkan motorku telah ditampal sticker 60km/s sahaja oleh JKJR, aku pun cubalah ikut saranan dan saya sahut seruan.

Kebiasaannya, saya menunggang motorku dengan kelajuan maksimum dengan erti kata lain Full Throttle. Kalau motorku boleh lari 100kmj maka laju itulah aku bawa. Kalau 110km/j, maka laju itu jugalah aku bawa. Akan tetapi kelajuan seperti ini saya hanya praktikkan di lebuhraya sahaja.

Pada hari ini saya menunggang motorku dengan cukup perlahan iaitu 60km/j sepanjang perjalanan ke pejabat. Setelah dikira jarak perjalanan yang sejauh 32km, saya mengambil masa 45 minit. Mungkin saya rasa ada luck jugalah kerana boleh dikatakan sepanjang perjalanan, hampir semua lampu isyarat berwarna hijau.

Apabila masuk sahaja lebuhraya, semua kenderaan memotong saya dengan pantasnya. Terasa motor yang kubawa begitu perlahan, tetapi apabila sampai kawasan Taman Connaught saya lihat ada Orang Singh yang menunggang motorsikalnya dengan lebih perlahan. Kalau saya dah tunggang motorsikal hanya selaju 60km/j, dia mesti bawa motor lebih perlahan dari 60km/j. Sebabnya saya dapat memintas motorsikalnya.

2 Comments (+add yours?)

  1. alyrds
    Oct 21, 2010 @ 08:50:52

    wah~.. ko jumpa jg web sa ah…hahaha…

    tp knp 32KM ah???…. bukan 15KM ja ka???? hahaha

    Reply

Leave a Reply

