Makan Malam di Sushi King, Alamanda Putrajaya

Malam tadi, saya dan isteri pergi makan sushi di restoran makanan Jepun iaitu Sushi King. Isteri saya teringin hendak makan kerana dengan alasan selepas beranak nanti dia akan berpantang. Banyak makanan yang dia tidak akan dapat rasa selepas beranak nanti. Untuk melepaskan geram, isteri saya makan dengan sepuas-puasnya.

Saya pula cuma order makanan set iaitu ‘Piri-Piri Chicken’. Manakala isteri saya memesan ‘Una Don’. Tapi disebabkan isteri saya memesan makanan lambat, set ‘Una Don’ yang dipesan tidak sampai ke dapur. Isteri saya cancel pesanan tersebut dan hanya makan sushi di atas para bergerak.

Selesai makan, saya pergi ke kaunter bayaran. Disana isteri saya membuat aduan kepada supervisor yang bertugas di situ. Disebabkan itu, kami diberikan 10% diskaun bagi jumlah bil makanan kami. Walau bagaimanapun, isteri saya masih tidak berpuas hati kerana rasa kempunan tidak dapat makan apa yang dihajati. Kasihan dia…

Leave a Reply

