Happy Birthday To Me

Alhamdulillah bersyukur ke hadrat Ilahi kerana saya masih dipanjangkan umur. Pada hari ini genaplah usiaku 28 tahun. Tepat jam 12 malam, isteri saya mengucapkan “Happy Birthday Abang”. Sayang juga isteriku ini rupanya, sambil memberi special massage padaku.

Penat lelah semasa mengendalikan majlis perkahwinan adik iparku Nono kini hilang selepas massage diberikan. Walaupun hanya sekejap, tetapi cukup memadai padaku. Kasihan isteriku sebab sedang sarat menganung, takkan la nak suruh massage lama-lama.

Sekitar jam 12pm, saya dan isteri pergi ke Mid Valley untuk meraikan Hari Jadi saya. Kami memilih restoran makanan Vietnam iaitu ‘Restoran Little Vietnam’. Saya pun tak ingat apa nama menu yang saya pilih, akan tetapi ada lauk ayam. Manakala isteri saya memesan nasi yang ada daging.

Memang lain dari yang lain, masakan Vietnam tidak sepedas masakan Thailand tetapi sedikit masam dan manis. Agak sedap juga walaupun pertama kali mencuba. Minuman pula namanya ‘Three Color’, nama pun pelik tapi isi kandungannya tak ubah seperti Cendol Malaysia. Cuma ianya di hidang dengan menggunakan gelas dan bukannya mangkuk seperti kebanyakan Cendol Malaysia.

Harganya juga agak berpatutan, tidak la begitu mahal. Setiap set berharga RM12 hingga RM18, bergantung kepada jenis menu. Selesai makan, kami mula berjalan-jalan sambil menghadamkan makanan di dalam perut.

Di ruang legar Mid Valley ada pertunjukkan Tarian Singa sempena menyambut Tahun Baru Cina yang bakal tiba. Kami mula berehat dan duduk di dalam kedai buku MPH sambil membaca majalah. Selepas makan mula la mengantuk, maka terpaksa la saya order Nescafe Ais di cafe yang ada di dalam kedai buku MPH.

Sebelum balik ke rumah, saya dan isteri sempat membeli Roti Boy untuk makan petang. Roti Boy nie lebih kurang macam Roti Mexico, namanya saja lain. Satu hari nie penat berjalan sambil window shopping. Niat di hati hendak menonton wayang, tetapi isteri pula dah tak larat. So, balik saja la..

Leave a Reply

