Majlis Family Day PTM 2009 di Bagan Lalang, Sepang

Nama saja Majlis Family Day PTM 2009, akan tetapi dibuat pada 2010. Ini kerana program yang sepatutnya dibuat pada 2009 terpaksa ditunda ke 2010. Majlis dibuat agak meriah, walaupun tidak bermalam seperti Majlis Family Day sebelumnya.

Pihak Kelab Sukan dan Kebajikan (KSK) PTM telah sebulat suara untuk mengadakan Family Day di Bagan Lalang, Sepang. Kami berkelah di tepi pantai bersebelahan Gold Coast, Sepang (bukan Gold Coast, Australia tau). Masa berkumpul adalah pada jam 9am.

Seperti biasa, saya manalah boleh datang begitu awal. Jam 9am jugaklah saya mula bergerak dari rumah. Nasiblah malam sebelumnya saya berada di rumah Semenyih. So, bolehlah gunakan jalan lama untuk ke Sepang. Perjalanan sejauh 55km (ikut kiraan takometer motorsikal) dari rumah ke Bagan Lalang mengambil masa kira-kira 1 jam lebih. Lebih tu tak ingat, sebab sampai jer di sana dah tak tengok jam.

Semua orang sampai awal kecuali saya. Acara sukan dan permainan dimulakan agak lewat kerana hendak memberi peluang kepada semua orang untuk sarapan. Jamuan yang disediakan ialah air kotak dan mihun goreng. Selepas semua orang selesai bersarapan barulah acara permainan kanak-kanak dimulakan.

Selesai acara kanak-kanak, barulah acara orang dewasa pula bermula. Permainan bowling pasir, baling tin dan limbo rock diadakan. Semua orang yang telah dibahagikan kumpulan mengikut warna. Saya pula berada di dalam kumpulan Merah.

Acara yang saya sertai ialah Baling Tin dan Limbo Rock. Kalau dahulu, tiada siapa yang boleh menandingi saya dalam permainan Limbo Rock. Tapi kini, saya nak bend perut pun dah tak boleh. Walau bagaimanapun, still saya masih dalam kedudukan teratas.

Selesai semua acara permainan, barulah disusuli dengan penyampaian hadiah. Kemudian acara memotong kek bagi menyambut Hari Jadi bagi staff yang lahir bulan Julai hingga Disember 2009. Selepas itu barulah kami menangkap gambar beramai-ramai di tepi pantai.

Sebelum balik ada makanan tengah hari disediakan. Selesai aktiviti ada yang mula hendak beredar dan ada pula yang berkhemah hingga ke petang. Saya pula terpaksa balik awal kerana isteri di rumah sedang kelaparan. Kasihan dia…

Leave a Reply

