My Wife’s Birthday

Happy birthday to you

Happy birthday to you

Happy birthday to Honey

Happy birthday to you…

Lagu selamat hari jadi dalam lirik bahasa Inggeris khas buat isteri tersayang. Pada waktu pagi saya dan isteri keluar breakfast di restoran Al-Azwath. Kami mengisi perut dahulu sebelum ke Mid Valley. Sampai saja di Mid Valley kami bercadang hendak menonton wayang. Tapi malangnya, nak queue beli tiket saja dah macam ular siap boleh buat bulatan lagi. So, cancel jer la nampak gayanya.

Kami window shopping sekitar Mom’s Care dan Modern Mom, semua tempat-tempat favourite khas buat ibu-ibu mengandung. Al-maklum la, sementara wife masih larat berjalan boleh la beli barang baby mana yang patut. Kalau nak harap saya, memang tak tau nak beli apa. Which one is the priority pun tak tau.

Saya singgah kedai Vincci untuk membeli Ear Ring kepada isteri sebagai hadiah. Asalkan cantik dan menarik kau memang the bomb. My wife terima dengan senang hati. Selepas itu kami ke kedai komputer, my favourite place. Belek-belek Mac Book Pro dan iPhone 3Gs baru. Harganya saja boleh buat orang fikir banyak kali.

Selepas itu kami ke kedai buku MPH untuk membaca buku sambil mencari buku yang sesuai untuk dibeli. Saya pergi ke bahagian section Computer Magazine manakala wife saya di section Maternity (Maternity tue apa?). Apabila agak lapar kami pergi ke Food Court untuk makan tengah hari, walaupun hari dah pun petang. Mungkin kerana breakfast berat pagi tadi.

Semasa kami makan di Food Court kami nampak seorang artis iaitu Nabil (Raja Lawak). Mula-mula saya rasa bukan dia, tapi setelah ramai orang bercakap-cakap pasal Nabil, so saya rasa tak silap oranglah. Selepas itu Nabil macam perasan semua orang sedang memerhatikan dia. Terus dia dan kawannya pergi dari situ tanpa sempat order makanan.

Selepas habis makan, saya dan wife datang semula ke MPH untuk membaca buku dan membeli buku. Jam menunjukkan 6.30pm, kami pun balik. Sampai di rumah saya dan isteri dikejutkan dengan surprise, hadiah harijadi oleh Bapa Mertua saya. Bakul baby jenama Sweet Cherry menjadi hadiah buat isteri saya. Lepas baby lahir, boleh la bawa baby dengan bakul tue. Tapi tangan bapanya kena la tough. Huhu..

Malamnya, kami sekeluarga (mertua) pergi makan malam di restoran Black Canyon di Summit, USJ. Memandangkan makanan di situ agak mahal makan saya carilah menu yang paling murah. Malangnya, menu yang murah sentiasa habis. Terpaksa la order menu yang agak mahal iaitu ‘Black Canyon Special Steak’ dan Hot Chocolate.

Tapi semuanya dibelanja oleh Ibu Mertuaku. Hehehe.. al-maklum la, menantumu yang sulong ini walletnya selalu saja bocor. Semua sebab nak menyediakan peralatan dan pakaian untuk ‘ahli baru’ dalam keluargaku. Minta maaf ler ibu mertuaku, kalau rezeki menantumu mencurah-curah, akan kubalas semula. Andaikata tidak terbalas, akan kuingat dan kenang selalu. Hehehe…

Leave a Reply

