Meet Old Schoolmate

Dalam ramai-ramai kawan yang ada semasa di Sekolah Menengah Teknik Labuan. Ada seorang kawan lama yang dah pun lama terputus hubungan. Dia ialah Maswari Bin Mas’all. Satu-satunya pelajar dalam kelas saya yang dapat masuk ke universiti pada masa itu. Kami terputus hubungan kerana pada masa itu keadaan hidup dia sangat susah dan serba kekurangan.

Namun berkat usaha saya serta kawan-kawan yang lain mencari semula kawan-kawan lama untuk dihubungi mendatangkan hasil. Saya dapat menghubungi Maswari melalui laman sosial Facebook. Dari situ saya mendapatkan nombor telefon serta berjaya membuat reunion kecil-kecilan di rumah mak mertua saya.

Maswari dah pun berkeluarga serta mempunyai 2 orang anak dan bakal mendapat anak yang ke-3. Kami bercerita mengenai kisah-kisah lama dan tidak menjangka yang dia hanya tinggal sekitar Puchong. Agak dekat dengan kawasan rumah kawan-kawan saya yang lain.

Walaupun perbualan kami agak singkat, tapi penuh bermakna. Bukan senang nak jumpa semula kawan lama setelah lama terpisah. Ada bagusnya juga Facebook nie, dari sudut tertentu ianya dilihat banyak negatifnya. Namun jika dilihat dari sudut yang positif, ia boleh mengeratkan semula hubungan yang telah lama terpisah.

Leave a Reply

