My 3rd Day in Labuan

Cuaca hari ini sungguh cerah, rasa tak puas tidur sebab bangun terlalu awal pada hari cuti. Ini kerana kami terpaksa bangun awal untuk ke jeti kapal bagi mendapatkan ketam yang segar pada harga borong. Nasib agak baik hari ini kerana ketam yang dicari ada, cuma tidak banyak hanya 2.5kg sahaja dengan harga RM12/kg. Sata paling banyak tetapi kami cuma beli 1kg sahaja dengan harga RM15/kg.

Selepas membeli ketam dan sata, kami pulang ke rumah dan berehat. Disebabkan penat ke pasar dan bangun awal, saya tertidur sampai ke tengah hari. Petangnya, saya dan isteri keluar pergi ke Ujana Kewangan untuk berjalan-jalan. Sampai di sana saya terjumpa kawan lama. Ezam @ Reno namanya. Kami berbual panjang sambil bertanya khabar tentang kawan-kawan yang lain.

Selepas berbual panjang lebar, kami mula beredar dan berjalan sekeliling dan berjumpa lagi kawan lama isteri saya. Maka kali ini isteri saya pula berbual panjang lebar. Saya hanya senyum sengih melihat gelagat mereka. Hari sudah mula lewat petang, kami mula beredar untuk pulang.

Hari nie saya cuba tangkap gambar pemandangan sunset, tapi sama juga seperti semalam. Matahari menyorok di sebalik awan. Saya tangkap juga beberapa pemandangan yang boleh dibuat kenangan.

Pada malamnya kami sekeluarga hendak pergi makan ketam di Selera, Kompleks Sukan Air Labuan. Tetapi restoran tersebut tidak buka pada malam itu. Kemudian kami pergi ke Anjung Ketam, malangnya ketam telah pun habis. Selepas itu kami pergi ke Restoran Tom Yam Island, tapi sama juga tutup. Last sekali kami pergi ke Restoran KFC. Adoi, punya penat pusing dari hujung ke hujung. Last sekali makan KFC la pulak..Huhu…

Leave a Reply

