Majlis Sambuatan Hari Raya PPUKM 2009

Sampai saja aku di PPUKM, aku terlihat ada orang sedang siapkan sesuatu di bawah khemah. Hairan, apa yang berlaku sebenarnya? Malas nak ambil tahu, aku terus park motor dan naik lif ke pejabat. Ku lihat semua staff di pejabatku memakai Baju Raya masing-masing. Rupa-rupanya hari ada majlis sambutan Hari Raya PPUKM. Aku pulak boleh lupa, dah la tak pakai Baju Raya.

Bermacam-macam aktiviti dan pelbagai juadah makanan di sediakan semasa majlis diadakan. Cafe yang biasa dibuka, ditutup pada hari ini sempena majlis sambuatan Hari Raya. Menu yang paling digemari ramai ialah kambing panggang. 6 ekor semuanya, seperti biasa memang tidak cukup untuk semua staff kerana pada tahun lalu 8 ekor kambing pun tidak cukup. Gerai yang menyediakan kambing panggang begitu cepat selesai.

Seterusnya, terdapat ucapan alu-aluan dan diselang-selikan dengan tarian dan nyanyian untuk menghiburkan tetamu yang hadir. Salah seorang daripadanya ialah rakan sepejabat saya iaitu Aziz. Bukan staff PPUKM sahaja yang hadir, malah pelajar medic dan beberapa vendor jemputan turut hadir di dalam majlis ini.

Saya hanya sempat makan beberapa jenis makanan, kerana sibuk menangkap gambar. Walaupun sibuk menangkap gambar, aku sempat juga makan beberapa jenis juadah makanan dan kambing panggang termasuk dalam senarai. Heheh..

Leave a Reply

