Open House di Rumah Afiq

Pada hari Sabtu yang lepas, saya berserta keluarga mertua pergi ke Seremban untuk menghadiri majlis Open House di rumah Afiq. Afiq nie adalah tunang kepada adik iparku iaitu Mardhati@Nono. Perjalanan mengambil masa lebih kurang sejam. Ini kerana kami menggunakan Smart Tag. Lorong Tunai sentiasa sesak dengan kenderaan.

Semasa kami sampai, kami adalah yang terawal datang ke rumah Afiq. Ini boleh dilihat pada makanan yang masih agak banyak. Catering yang dipilih agak sedap makanannya, memang berbaloi makan. Saya siap tambah 2x makan, selalunya saya makan sekali jer. Selepas makan, kami sekeluarga meninjau di dalam rumah Afiq.

Rumahnya yang siap diubahsuai memang cantik. Taste tinggi la senang cerita. Apa pun cara diubahsuai, saya suka gayanya. Aku harap, suatu hari nanti aku juga mampu untuk ubahsuai rumah agar menjadi lebih cantik. Sambil-sambil menikmati suasana rumahnya, saya melihat kucing peliharaan Afiq. Memang comel gebu. Geram jer tengok, rasa macam nak peluk-peluk jer.

Tapi seperti biasa, apabila pergi dengan bapa mertua saya memang tak lama la. Dia memang jenis tak boleh singgah lama di rumah orang. So, kami balik agak awal walaupun rasanya baru jer sampai.

Leave a Reply

