Berbuka Puasa di Hotel Putrajaya Marriott

Hari ini aku berbuka puasa di Hotel Putrajaya Marriott. Buat kali kedua aku berbuka puasa di hotel bagi Ramadhan tahun ini. Ramai orang datang berbuka puasa di sekitar Hotel Marriott kerana terdapat dua buah hotel lagi yang berdekatan yang menyediakan juadah berbuka, iaitu Hotel IOI dan Hotel Palm Garden.

Aku bertolak agak lewat sedikit berbanding rakan sepejabat yang lain kerana aku menaiki kenderaan sendiri. Ini akan memudahkan aku untuk balik ke rumah kerana aku melalui jalan yang sama. Apabila sampai di hotel, terdapat banyak sangat kenderaan kerana masing-masing hendak berbuka di ketiga-tiga hotel tersebut.

Sampai saja aku di Hotel Marriott, aku lihat tetamu yang hadir sudah mula mengambil makanan. Aku juga tidak melepaskan peluang untuk mengambil makanan. Pengajaran yang lepas telah mengingatkan aku supaya jangan banyak mengambil makanan karbohidrat seperti nasi. Ini kerana kita akan mudah kenyang, jadi aku lebih banyak mengambil lauk dan makanan yang agak ringan.

Rakan ku yang lain, banyak mengambil makanan jadi kami hanya berkongsi. Banyak juga aku makan hari nie, seperti bubur kacang merah, ABC, buah-buahan, Ais krim, pelbagai jenis sushi, rojak buah, ikan pari bakar, pengat pisang, sate, daging salai dan beberapa jenis kuih yang tidak dikenali namanya.

Boleh kata semua makanan yang ada agak memuaskan, tapi masih bukan lawan kepada Hotel Putrajaya Shangri-La. Ok la, not bad at all. Ada beberapa makanan dan minuman yang agak kurang sedap, mungkin sebab itu aku berasa demikian. Daging kambing tak sempat nak merasa, sebab tak mau panas dimalam hari. Hehehe…

Leave a Reply

