Lewat Sahur

Lupa sahur lagi, ini dah masuk kali ke-4 aku terlupa bangun sahur. Sahur di KL pada waktu ini tamat pada 5.45am. Kalau di Labuan masa tamat adalah lebih awal. Dalam beberapa hari nie, memang terasa sangat susut berat badan. Mungkin disebabkan tidak bangun sahur.

Hari nie masuk hari Ahad, aku lewat bangun sahur lagi. Nasib baik la, banyak makan roti malam tadi. Kalau tak mesti lapar sangat-sangat. Sebelum hari pertama lewat bangun sahur, aku boleh bangun sahur sendiri. Tapi kena tidur awal la kalau nak bangun awal. Mungkin kerana pada malam hari yang aku lewat sahur tue, aku suka berjaga lewat malam.

Memang susah nak buang tabiat lewat tidur, lebih-lebih lagi bila mata asyik segar sahaja. Orang kata, kalau nak tidur awal, kena minum susu. Tapi dalam kes aku jadi terbalik. Aku lebih segar apabila minum susu. Adoi..

Esok kena sahur lagi, harap-harap dapat ler terjaga. Kalau tak, terpaksa la bersahur awal. Huhuhu…

Leave a Reply

