PC Fair 2009

Pada hari Jumaat yang lepas, saya pergi ke KL Convention Centre untuk melihat jualan produk ICT dan gadget terkini. Booth pertama yang saya kunjungi ialah, Intel PC Guru. Produk terbaru Intel iaitu I7 sangat mengujakan. 8 skrin monitor LCD dipasang pada sebuah PC Intel I7, yang mana terdapat 8 program dijalankan secara serentak menerusi 8 skrin tersebut. Tanpa sebarang lag dan gangguan pada skrin. Cukup hebat, kesemua program menjalankan fungsi 3D cukup tinggi.

Di satu sudut lain terdapat soalan cepumas yang memang cukup mudah untuk dijawap. Saya mengisi borang secara online di salah sebuah PC dan menjawap kesemua 3 soalan dengan betul. Free gift berupa Notebook diberikan, cukup bertuah, dengan logo PC Guru Intel. Cukup bergaya.

Setelah meninjau seketika, PC Fair kali ini tidak seperti yang saya harapkan. Harganya agak mahal bagi sesetengah produk yang pada saya, sudah lama berada di pasaran.

Pada mulanya saya berniat untuk membeli Antivirus Kaspersky 2009 yang mempunyai 3 lesen. Namun saya batalkan hasrat niat suci murni, kerana harganya mahal sedikit daripada Plaza Low Yat. Harga semasa di PC Fair ialah RM109, tetapi harga di Plaza Low Yat RM85. Perbezaan yang ketara dan cukup besar.

Setelah penat pusing-pusing di KL Convention Centre. Saya pun balik dengan tangan kosong. Hanya free gift daripada Intel sahaja yang dibawa balik. Sebelum balik, saya singgah sebentar di salah sebuah Food Court di KLCC untuk membeli sedikit makanan.

1 Comment (+add yours?)

  1. Mohd Hafizal
    Apr 15, 2009 @ 11:58:52

    Bro… aku p PC FAIR gak la… Aku ada beli Kaspersky Internet Security 2009 utk 1 User dgn hrga RM63… Kalo utk 3 User lak, brharga RM85… Ada byk booth jual Kaspersky nie, kna survey smua booth utk bandingkn harga… eheh…

    Link nie sbgi rujukn…
    http://www.ihafizal.com/jurnal-peribadi/pc-fair-i-2009-mengecewakan/

    Reply

Leave a Reply

