My Officemate Kahwin

Sya’hed dan Suhana, kedua-dua mempelai akhirnya selamat diijabkabulkan. Pada tanggal 31 Januari 2009 ia menjadi tarikh keramat kepada mereka berdua kerana telah menjadi suami isteri yang sah. Majlis sanding diadakan di Dewan Orang Ramai, Kg Baru. Kedua-duanya pula adalah officemate saya, kerja di tempat yang sama, cuma berlainan unit. Rasa kelakar pun ada, tapi dah jodoh apa-apa pun boleh jadi.

Saya pula jadi photographer bagi pihak lelaki, walaupun Suhana juga kawan saya tapi dia sudah mempunyai jurugambar sendiri. Sepatutnya saya dan seorang lagi officemate akan mengambil gambar bagi pihak lelaki, akan tetapi beliau tidak dapat hadir atas hal kecemasan.

Mahu atau tak terpaksa la bergerak secara solo, setiap pergerakan dan gaya pengantin posing dan sebagainya akan saya ambil gambarnya. Tidak kira bila dan masa itu, kadang-kadang sampai terpaksa berhimpit dan selisih dengan fotographer pihak perempuan.

Apa pun, semoga Sya’hed dan Suhana berbahagia sehingga ke akhir hayat.

Leave a Reply

