My New Gadget

Setelah sekian lama mengidam untuk mendapatkan sebuah kamera Digital SLR, akhirnya penantian telah pun berakhir. Puas dah survey sana sini untuk mencari kamera idaman, jenama Canon juga menjadi pilihan.

Kamera pilihan saya ialah Canon EOS 50D yang dilengkapi dengan aksesori kit lens EF-S 18-200 IS.

Macam tak percaya saya boleh memiliki kamera D-SLR yang mana sebelum ini hanya angan² sahaja. Kini boleh kata hampir setiap hari saya asyik membelek kamera berserta manual cara mengambil gambar dengan betul.

Dengan lens EF-S 18-200 IS, saya boleh mengambil gambar yang agak jauh. Dengan Image Stabilizer (IS) yang ada, saya tidak perlu risau gambar akan shaking atau blur semasa mengambil gambar.

Walupun lens kit yang disertakan dengan kamera ini tidak setanding dengan model lens Canon L series yang ada dipasaran, namun buat permulaan bagi pengguna amatur seperti saya ianya sudah cukup memuaskan.

Rasanya tak sabar hendak mencari masa yang sesuai untuk menangkap gambar di taman², tempat pelancongan, kawasan rekreasi. Rasa tak sabar² kerana sudah memiliki kamera baru.

2 Comments (+add yours?)

  1. kak dira
    May 29, 2009 @ 00:00:15

    arrgghh… jelesssssss…

    tak bleh jadik ni.. akak pun tgh kumpol2 usin ni. Nak beli Nikon…

    “(^_^)”

    Reply

Leave a Reply

