Balasan Azab Untuk Perempuan Tidak Menutup Aurat

Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya, dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya Dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan, dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka, dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, Wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya. (Surah An Nur Ayat 31)

Rasulullah s.a.w. bersabda dalam hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah, yang bermaksud:   “Ada dua golongan dari ahli neraka yang belum pernah saya lihat keduanya itu:

1.  Kaum yang membawa cambuk seperti ekor sapi yang mereka pakai buat memukul orang (penguasa yang kejam).

2. Perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada perbuatan maksiat, rambutnya sebesar punuk unta. Mereka ini tidak akan boleh masuk syurga, serta tidak dapat akan mencium bau syurga, padahal bau syurga itu tercium sejauh perjalanan demikian dan demikian. (Riwayat Muslim)

Balasan bagi orang yang melanggar larangan Allah, ialah azab yang amat pedih, antaranya balasan wanita yang membuka rambut kepalanya selain suaminya, akan digantung dengan rambutnya di atas api neraka sehingga menggelegak otaknya, berterusan selama ia tidak menutupnya. Dada yang sengaja dibuka atau ditonjolkan supaya kelihatan seksi, akan di gantung atas api neraka dengan pusat dan buah dadanya diikat dengan rantai neraka sebagai penggantungnya betis dan paha yang terselak-selak, sedia untuk dipanggang, pedihnya tidak terkira.

Peristiwa Mi’raj

1. Wanita menangis sambil meminta pertolongan tetapi tiada yang sanggup membantu. Gambaran balasan wanita yang berhias bukan kerana suaminya.

2. Wanita tergantung pada rambutnya, otaknya menggelegak dalam periuk. Balasan wanita yang tidak menutup auratnya (rambut)

3. Wanita berkepala seperti babi, badannya seperti kaldai dan menerima berbagai balasan wanita yang suka membuat fitnah, bermusuh dengan jiran dan membuat dusta.

4. Wanita yang mukanya hitam dan memamah isi perutnya sendiri. Balasan wanita yang mengoda dan menghairahkan lelaki.

5. Lelaki dan wanita yang ditarik kemaluannya ke depan dan ke belakang serta dilontar mukanya ke api neraka. Kemudian ditarik dan dipukul hingga keluar api dari badannya. Balasan orang yang membesarkan diri dan takabur kepada orang ramai.

6. Lelaki dan wanita dimasukkan besi pembakar daging dari duburnya, keluar hingga ke mulutnya. Balasan orang yang membuat fitnah, mengejek dan mencaci.

7. Wanita tergantung rambutnya di pohon Zakkum, api neraka membakarnya lalu kering kecut dagingnya terbakar. Balasan wanita yang minum ubat untuk membunuh janin.

8. Wanita dibelenggu dengan api neraka, mulutnya terbuka luas, keluar api dari perutnya. Balasan wanita yang menjadi penyanyi tidak sempat bertaubat.

9. Lelaki dan wanita yang masuk api ke dalam perut dari duburnya lalu keluar dari mulut. Balasan orang yang makan harta anak yatim.

10. Lelaki dan wanita kepalanya terbenam dalam api, dituang pula air panas ke badannya lalu melecur seluruh tubuhnya. Balasan orang yang berusaha ke arah pergaduhan sesama manusia.

About these ads

33 thoughts on “Balasan Azab Untuk Perempuan Tidak Menutup Aurat

      • Menurutku sihh…skrag bnyk jga kan artis yang berbuat maksiat dan ditebarkan di televisi,,,masyaallah…apakah ini tanda-tanda kiamat sudah dekat? yang pasti allah yang Maha Tahu.

      • Tidak ada yg tahu kiamat itu kapan, Rasululloh pun tdak tahu kpan trjadinya hari kiamat.. ini mrpkan prkara ghoib dan sgt dirahasiakan oleh Alloh SWT.. yg jelas tanda”nya itu sdah bnyak..
        Allah berfirman:

        فهل ينظرون إلا الساعة أن تأتيهم بغتة فقد جاء أشراطها فأنى لهة إذا جاءتهم ذكراهم

        Artinya: “Maka tidaklah yang mereka tunggu-tunggu melainkan hari kiamat (yaitu) kedatangannya kepada mereka dengan tiba-tiba, karena Sesungguhnya telah datang tanda-tandanya. Maka Apakah faedahnya bagi mereka kesadaran mereka itu apabila kiamat sudah datang?” (Muhammad: 18)

        Imam Al-Baghawi mengatakan: “diutusnya Nabi Muhammad SAW adalah sebagian dari tanda-tanda hari kiamat.” (Lawami’ Al-Anwar, oleh As-Safarini: 2/65).

        NB: tolong bantuanya ya sobat untuk mengecek hadits ini sohih atau dho’if atau yg lainnya..

  1. Anak-anak ramaja sekarang……pada rusak semua,, sya berani mengkritik…karena saya merasa kasihan….sy sngat benci terhadap artis-artis yang suka membuka aurat,,,,Yang JELAS sy benci artis karena moral dan akhlaknya sudah RUSAK!!!

  2. terima kasih peringatan Sy dan semuanya..dan wanita islam…Sy ingin share…jika diizinkan….

  3. Semenjak pulang dari umrah, saya merasa jijik melihat perempuan yg mendedahkan aurat dan berpakaian serupa telanjang! Semoga Allah SWT beri hidayah secepatnya kepada golongan jahiliah ini….

    • Janganlah dikeji golongan ini kerana mereka juga saudara seagama. Mungkin mereka jahil, tetapi masih boleh dibantu dengan menunjukkan jalan yang benar.

  4. Sy sgt stju dgn posting trhdp azb2 yg dibrtkan kpd qt smua.agr snntiasa qt brtaubat kpd 4llah ats ap yg tlh qt prbuat slma ini..mri qt brtaubat..ampunilah dosa kmi ya 4llah…

  5. betl to kita orang islam kena banyakkan doa sebab apa sebab allah itu maha mengatahui apa yang kita lakkan sedangkan hati kita pon dia boleh bacakita jangan tongok benda yang haram kita kena ellakkan semua itu by

  6. Askum.Maka para suami nasihatilah isteri yang masih belum menutup aurat,para bapa dan ibu nasihatilah anak-anak gadis kalian agar tutupi aurat mereka. kerana segala kederhakaan ini akan juga ditanya pada kita yang hanya melihat tanpa menegur di akhirat kelak.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s